click me!

Tuesday 12 July 2011

hijrah....

kisah lebih kurang 2bulan lps..bru nk publish..hehe..aku bru je pindah dari BENTONG ke KUALA LUMPUR..5 tahun aku berbakti di JABATAN PENGAIRAN DAN SALIRAN DAERAH BENTONG..03042006 aku lapor diri till last day aku 22042011..tempat  suka duka aku..sedih sgt hati ni nk meninggalkan bentong..hmmm..ktsnela aku blajar erti kehidupan..dari bujang smpaila bergelar mama..DANI pn lahir ktsne..hehehe..so bentong masih terpahat dhati..ececeh mcmla jauh sgt..pdahal klw aku blk kg LIPIS dh tentu2 lalu..hahhaha...hidup kt bentong mmgla aman damai..xde jem..g kje 5min dh smpai..umah sewa pn murah 300 ratus dh dpt teres..heaven sgguh..ptg time lunch siap blk bleh masak lg..Ofis pn xbsr mne..bos sporting gle n kwn2 mmg xramai p cukup wt aku gembira..(p besela mne2 ofis pn ade gkla yg xbestnyer)...keje pn xdela bnyk ngat..p aku sukeee sb xyah dh wt kje pening kire2..hehe..dlu aku wt kje pmbangunan tanah..mak aih skali dpt prmohonan mmg bleh thnla bnyknye..nk kne tgk detail drawing bagai..pdahal aku xtawu sgt pn..hahhaha..tp 2 sume tggl kngn...n akan jdkan pengalaman n pelajaran beharga buat aku..

eh aku xcite ek npe aku tkr kl..ikut suamila alasannyer...isteri solehah la katakan..hihihi..Mr nik kje kt pusat bandar dmansara..u all nk tawu die berulang dri bntong-kl ari2 hmpir 2tahun..sian laki aku..pyla die syg aku..hihihi..p 2la hati ni slalu risau jer..bahayakn jln karak highway 2..dhla naik motor..Mr Nik mmg xleh tkr bentong mne ade post die..so aku la yg terpaksa berkorban..alhamdulillah dipermudahkan proses pertukaran aku..sumenye smooth jer..rezeki dani kot cz time aku wt srt tukar 2 aku tgh pregnant 7 bulan..

now bermula khidupan kami 3branak di kuala lumpur..kami tggl di kota dmansara..eceli aku mmg familiar ngn area ni..dlu pas abih poli aku kje kt cni..kakak aku pn ddk cni jgk..so lbh sngla..sblm dpt umh sewa ddk umh akak aku dlu 2minggu..lgpn aku prefer ddk k.dmansara cz dh dpt pgasuh dani ktcni..alhamdulillah dpt sedara aku sndiri..syukur ssgt..cz aku risau sgt nk tgl dani ngn org yg aku xknl..bndar bsr plak 2..seblum pindah mcm2 pk ble dh ddk kl..p sbnrnye mmg syokla dk kl..mcm2 tmpt bleh g time weekend..hihihi..aku mmg kuat bjln..shopping..best2...nk cte tmpt kje..aku skrg kje JABATAN PENGAIRAN DAN SALIRAN WP KLUMPUR..ddk kt bhgn hidrologi..aduhai memula mmg pningla aku mmg xprnah wt kje ni..jga stesen siren banjir..ddk dlm blik control..asyk bnyi tet..tet..tet..huhuhu..p lelame ok jer..semakin menyesuaikan diri..Moga Allah merahmati kehidupan kami sekeluarga..aminn..

meja aku kt bentong..ni lastday...


sebahagian staff jps bentong..


miss them lorrr.....


*gambar kt ofis baru segan plak nk snap gmbr..hihi..nti2la...


No comments:

Post a Comment