click me!

Wednesday 3 June 2015

SELAMAT HARI RAYE!

Puasa pn belum dh ucap slmt hari raye..hehehe..smgt btul ek ko nk raye..nsb puasa dh abih ganti..persiapan tahun ni nk raya xde ape pn buat lg..haha..slalunyer bln 5 aku dh settle tmph baju sedondon2 4 beranak siap2 time ni..thn ni xde pong..haha..thn ni beli sajerr..so ntila nk dkt raye aku g beli..adela beli sikit dh baju2 tshrt jeans utk danidayyan..gigih mak ko ni simpan xnk bg pkai dulu nk tggu raya..hihi..papa nik pn dh beli baju2 tsirt kemeja utk raye..smgt btul die..hihi..xdela sbnrnye aku yg paksa die g beli..asben aku tu pyh sikit nk shopping2 ni..die mmg xsuka sesak2 nk nyoping..kontra btul ngn bini die..aku sukeeeeeee sgt..hahaha..so utk elak sesak2 suh die beli siap2..nti aku belikn tkut xberkenan pulak..so settle la baju2 kasual the niks..nti aku tmbh2 lgla selai dua utk si danidayyan..tgl nk beli baju2 melayu jer..mama jgk satu ape pn xde lg..xpe nti time 'bendera merah' xpuasa aku nk pulun shopping utk aku..kikiki..xdea bnyk pn ikut kemampuan..ye dakkk... eh..sbnrnye tujuan aku rajin update ni nk tepek gmbr2 sepanjang hari raya selama aku bergelar isteri dan setelah beranak dua..gigih aku cari weh..sbnrnye nk tgk perbezaan size badan..hahaha..of coz bnyk penngembangan berlaku..huwaaaaa...tp bile mkn xigt dunia...manela ko nk kurusnye..bio lantok..hahhaa... baiklah mula dengan gambar pertama berhari raya di rumah mertua utk pertama kali..sedih weh time ni firstime dlm hdpkn beraya tmpt lain..nsb ade insan tercinta...kah..kah..kah.. oi pipi kempis sikit time ni...gmbr pn skema..hahha..so ini adela hari raya tahun 2009...tema warna biru kehijauan..
gmbr seterusnyer...of coz raye kampung aku..n aku masih dlm pantang..hihihi..tak silap dani mase ni umur dlm 14 hari kot..ke bape ntah...bnyk weh aku ganti puasa..baju melayu asben aku pkai baju yg same thn lps..hahha..kesian..yela time ni lg excited nk smbut first baby dari raya..mmg xde buat persiapan ape2 pn..so raye plg best ever ialah thn 2010..sbb pertama kalinye kami kutip duit raye..hahha..seronok sgt..alhamdulillah..tema caca marba..kikiki
next thn 2011..turn raye umh mertua aku la pulak..time ni dani dh msuk 1thn..tema baju purple.
tahun 2012 so tahun raya kampung aku..yea2..haha..kg ko seronok lebih ko ek..eh mestila..kiki..mase ni dani dh masuk 2tahun..lasak ya rabbi..nk bergambar pn payah..tema baju warna kuning diraja..ambik dari jauh org dh nmpk..hahha..
tahun 2013 aku baru habis pantang di hari raya..hahaha...ngam2 44 hari xsilap aku..aku mmg ambik kontrak beranak di bulan puasa..haha..so time ni beraya semula di rumah mertua aku..so thn 2013 bilangan dlm gmbr dh brtambah 4 org..alhamdulillah....sbb beranak lg baju melayu asben aku pn rotate jerla..haha..purple again..n baju dani jer mak aku jait..dayyan mse ni kecik lg xmuat pkai baju melayu..
next thn lps 2014..turn raya kg aku pulak..yahooo..gembira lg..haha..thn ni aku smngt tmph baju awl2 lg..sbb dayyan dh beso bleh pkai baju melayu dh..setahun dh mase ni..so tema kelabu..ni asben aku pilih color..huhu..
aku tepek 2 gmbr la sbb ni yg latest kan...hihi.. so thn ni 2015 turn raya umh mertua aku la..hohoho..so tema kite rotate jerla lg..hahaha..jimat kos..asben aku pkai time raye jer baju melayu..rugi tiap2 thn buat..haha..alasan sgt..tunggu ek color ape yg jadi.. sampai jumpe lg..n slmt berpuasa lg 13 hari lg ni..

No comments:

Post a Comment