click me!

Wednesday 5 August 2015

AIDILFITRI 2015 ( part 1 )

Assalamualaikum n selamat pagi guys.. hari ni dh 20 syawal..cptnyer masa berlalu...sebelum berlalu syawal marila kite up cite pasal raya utk kenang kenangan di masa tua..hehe...tahun ni aku masuk team #rayaumahmertua hihihi..kami suami isteri memang ambik sistem giliran..barulah adil dan saksama...kami blk raya awalll thn ni..yerla lgpun belum blk lg kg sepanjang ramadhan..somi aku nkla jgk berbuka ngn mak ayah die..so kami blk 3hari awl sblm raya..mlm isnin tu kami dh shoot blk kuantan..alhamdulillah lgsung la xjem..xboleh lupe thn lps jem ya amat aku blk lipis..dhla aku ni nk terkencing sesangat..bayangkan aku nk menahan sepanjang jem tu..smpai petrol pump nk g tandas..kne que msk tnds..adehhh serikkkk aku weh...somi aku siap suh aku kencing dlm pampers dani..hahhaa..xbleh bla btull..sikit lg aku nk guna idea die tu..nasib masih waras tarik nafas pnjg2..tahan sambil menari2..hahhaa...itula penyebabnyer nk blk awal tahun ni...aman dan damai jer ase..hehe eh melalut pnjg cite #throwback pulak aku ni..ok cite blk psal raye...biasela rutin bgn pagi raya sume dh siap2..haha..ibu mertuaku msk simple jer raya..nasi tomato utk dimkn ank beranak..hehe..lemang ketupat rendang mmg xde yer..memula mcm pelik jer..sbb umh mak aku mmgla meriah memacam buat..penat ya amat nk prepare mskn raye tp seronok..tp i is ok jer..lg suke xyah pnt2 didapur..hahha..pg tu mkn knyg2 nasi tomato pastu g sembahyang raye..aku xgla..payah nk control dayyan tu..mane reti ddk diam2..siap2kn bebudak pakai baju raya pastu kaum adam blk smayang bermula sesi salam menyalam..bape mertuaku bg duit raya tau..seronok btul..sume ank menantu dpt sorg rm50.00..itu jerla duit raya yg aku dpt..eh somi aku ade bg jgkla..lupe plak..tq abg..hihi.. so meh lyn gambar yg bnyk sgt ni..baik aku tepek kt sini..ade jgk boleh dikenang nanti..
lps dh salam dan posing2 barula g beraya..biasela raya umh jiran sebelah umh ngn ade sebuah lg rumah..dah 2 tu jer..hahaha..blk tkr baju budak2 dh kepanasan..so thn ni kami raye tema #teamrumahkuning..haha..rotate colour baju 3thn lps..maknanye baju melayu somi aku baju 3thn lps..haha..bkn die pakai pn buat tetiap thn..baju dani ngn baju mama jer baju baru..dayyan pakai yg dani 3thn lps..elok sgt lg...thn dpn baru buat baju baru semua..bijak x mama..penjimatan disitu..ok itu jer kisah beraya di kuantan..nanti rajin aku up cite part 2 beraye kg aku pulak..insyaallah..tatta...

No comments:

Post a Comment